- På tur i Lowballstallet del 1 -

Jag har påbörjat ett nytt projekt! Jag ska nu under x antal veckor visa er runt i stallet känt som Lowballstallet. Hoppas att ni ska gilla detta projekt.  Vi börjar med den aningens avskilda boxen närmast spolspiltan. 
 
 Santos
 
Här hittar vi den 17 åriga valacken Silverangel (född 01), Santos, efter den arabiska hingsten Spirit of Jorvik och det jorvikiskavarmblods stoet Ängel. Detta blev en så perfekt kombo så att en Starbreed skapades. Men vid första anblick verkade Santos som en vanlig blandras. Santos är inte som andra Starbreeds, han har nämligen bara levt sitt första liv änsålänge. 
 
Santos färg är härligt chokladbrun med små silvriga stänk. Han har fyra vita strumpor men eftersom att han gärna smutsar ner sig så ser de ofta väldigt gråa ut. Det är också därför som han har boxen närmast spolspiltan.. 
 
När jag precis anlänt till Jorvik var Santos den enda hästen jag red på ett bra tag så därför rids han inte så ofta nu för tiden. Men om det vankas huvuduppdrag behöver jag hanns glada lynne och starka kropp.